fridaevelina

Alla inlägg under mars 2011

Av Frida Andersson - 27 mars 2011 13:01

Jag har egentligen ingen aning om vad jag ska skriva men kände att jag behöver skriva av mig på något. Så istället för att störa andra så skriver jag här.


Igår åkte jag in till Vårgårda hem till Adam. Där var han, Idaa och Rasmus. :) Idaa var kvar i typ en halv timma, sen när hon skulle åka på kalas typ vid 6 kom Jonathan. Så jag blev lämnad ensam kvar med 3 killar... Inget jag råder er till ^^ hahaha

 Sedan när vi hade kiollat klart på den "underbara" hockeyn bestämde dom sig för att vi skulle kolla på SAW 3. Något jag va välldigt mycket emot! :o Men nej, dom lyssnar inte på mig så jag sitter där typ livrädd och äcklad av alla psykiska scener...

 Hugo kom dit ungerfär en kvart efter att filmen börjat. Så då satt jag ensam tjej med 3 vårgårdabor och 1 (någonannanstans)bo, inte kul alls!

Sen när filmen slut ungefär vi 8 kommer Idaa tillbaka från kalaset ( underbar tajming, stavning?)).  Sen halv 9 var det ju Earth Hour. Inte direkt det bästa efter att ha kollat på SAW... Jag lovar dom skrämmde mig minst 20 gånger :s. Nästan lika läskigt som Gasten på Liseberg asså...

Jaja, typ 20 över 9 åkte vi hem till Idaa och där höll vi på och cpa och annat.. Gjorde inte så mycket vettigt. Hahha ^^

Dom hade tänkt att kolla på Psalm 21 också, men så funkade inte internet så det blev inget! :D hahah Glad blev jag iaf ^^

Och eftersom min mamma och pappa var borta igår så fick jag skjuts hem av Idas mamma. TUSEN TACK! :D

Vi blev hem skjutade vid 12, kom hem samtidigt som Mikaela som hade varit på Expand i Vårgårda :)

Komin, satte mig vid tv:n där Jonatan och Sofia hade tillbringat kvällen, satt där en stund, satte mig sedan vid datorn kolla runt på fb en någon timma, Men blev en extra timma enligt klockan fast inte egentligen :) Vårdagsjämningen eller vad det bu heter var ju :)

 Men så gick jag antagligen och la mig halv 4... Va inte ens trött då, nejnej.

 Jaja nu sitter jag här, har inte gjort något vettigt alls idag menmen :) det är sånnt som händer på sånna hära allmänt tråkiga söndagar... :P ^^

 men nu ska jag för sjutton hitta npå något! :) Så bye, skriver la igen om några dagar eller något ^^

 Puss&Kram på er :)


Av Frida Andersson - 23 mars 2011 21:51

SKolan Idag, rätt konstig, men... ja lever. :)

 Följde med Adam hem efter skolan med Idaa. :)

 Dom satt vid datorn typ  hela tiden *datanördar* så jag kollade på tv och smsade. ;)

 Socialt jag vet, men dom va ju inte så sociala heller så det är jämnt :)

 Jajaj får la kanske ta och försöka gå och lägga mig någon gång vilket inte lär bli på 3 timmar som igår men ändå... :)

 Godnatt och kram på er! :)

Av Frida Andersson - 20 mars 2011 21:15

Yes! Futsal två dagar i rad.. Ja första gången jag gått på en cup två dagar i rad frivilligt :)

 Helt okej dag, träffade mina kära vårgårda bor-vänner, såg nya ansikten och träffade även Emil B som jag aldrig har träffat irl förut.

 Jag och Mikaela kom dit ungefär halv 11. Satte oss med Idaa och Angelica på läktaren och pratade och kollade på matcherna och på folk (*host*killar*host*). Mycket trevligt! :) Sen typ vid halv 1 sätter jag, Mikaela, Albin A och Ida oss högst upp på läktaren, alltså där Götene pojkarna "råkade" ha sina saker. Sen när Götene pojkarna hade spelat klart (typ 13.30) var Ida tvungen att bli iväg skjutsad av Albin till Tånga och byta om för att hon skulle spela sen vid 14.00 och hade ganska brottom bort dit. Sedan kom Götene laget och satte sig vid sina saker (/oss haha). Och det ena ledde till det andra och så satt jag och Mikaela och prata med dom. :) Mycket kul måste jag säga! :) Har smsat med honom lite mindre än ett år nu så det var kul att se honom för en gångs skull.. ;)  Vi satt där ett tag och prata och annat sen skulle dom spela så då gick dom...

 Sen kom Adam, Rasmus, Albin, Viktor och kanske någon mer och satte sig jämte oss och började prata, cpa och vad ni nu gjorde mer.. ^^ Kul det med :)

Idaa kom iaf prata lite med oss eftersom dom hade gått vidare och fick vänta ett tag innan dom skulle spela igen :)

Götene pojkarna förlorade och dom skulle åka hem, och dom försvann ricktigt fort...

Vi fortsatte iaf prata och annat. Sen helt plötsligt så hade skorna (vars ägare var någon från Götene) framför mig försvunnit. Då hade Emil gått och hämtat dom utan att jag hade märkt något :s tråkigttråkigt... 

 Aja, ida  iväg och spela på sparbanksplanen och killarna gick till den läktaren för att se bättre. Och precis när Idaa ska gå, kommer 2 tjejer och frågar mig och Mikaela om vi har klappat någon kille på axeln och om någon av oss heter Frida. Vi svara så klart att jag heter Frida och att vi inte har klappat någon kille på axeln. Men iaf så tar dom våra nummer och 10 minuter senare får jag 3 sms från 3 olika nummer... skumt... hahah not.

 men trevliga va dom  tre pojkarna iaf :)

 sen var vi hela dagen i Tånga Hallen och prata massor och hade allmänt kul! :D


Men ska gå nu så puss&kram <3

Av Frida Andersson - 20 mars 2011 00:23

Igår kom "gänget" hem hit och gjorde mat, prata, dom facerapea sönder min fb (=pinsamt), vissa kolla film, andra blev lurade att kolla på läskiga klipp från youtube m.m Aja, kvällen va mer än grym och mycket mysig :)

 På kvällen sen (alltså natten till idag) sov Frida H och Fanny S över här. :) Vi satt i mitt rum och prtatde lääänge. Slutade med att vi somnade halv 5-5 någonting :P

Vi vaknade vi 10 ungefär, gick och väckte Mikaela, gick upp och åt frukost sedan gich vi ner till mitt rum igen och chilla :) Vid 14.00 någonting åkte dom hem :)

 sedan vid tjugo i fyra åkte jag och Mikaela in till Vårgårda för att kolla Futsal och vara med Adam och Rasmus. Blev ganska arg/ledsen när jag märkte att Tånga-hallen såg nästan precis likadan ut inuti nu  som den gjorde innan den brann upp... :/ Hemska minnen, något jag bara vill glömma och inte orkar bry mig om mer.

 Vi va i alla fall där ett tag, sen gick/cyklade vi hem till Diana men då skulle tydligen Adam och Rasmus tillbaka till Tånga för att dömma eller något, så jag, Mikaela och Diana fortsatte gå runt lite fast sen gick vi tillbaka till Tånga. Vi satt där ett tag, prata med folk och annat och sen efter någon timma kom Ida. :) Vi satt där någon timma till och prata och annat och då kom Angelica. :) Satt och kolla matcherna och prata och vänta på att klockan skulle bli halv 8 då Adam och Rasmus egentligen skulle slutat men nädå.. då ska dom sitta där en halv timma till... tummen upp!.. värkligen...

 Aja, när dom väl slutade gick vi ut och jag och Ida blev skjutsade på pakethållarna till Hemköp där Hugo och Simon va. Vi stod där ett tag, väntade på att Mikaela och Diana skulle köpa klart sitt godis :) När dom kom ut pratade vi mer och sen bestämde vi att vi skulle åka till mcdonalds för att ha någonstans att va, så då satte jag mig på Hugos pakethållare och trodde att han skulle cykla till donken, men nejdå, istället blir man kidnappad och iväg körd på alla möjliga olika ställen... Dom andar undrarde vart vi hade tagit vägen och smsa och ringde och annat, så då skulle vi cykla till dom, fast nä, ännu en underbar omväg med många gupp och mycket(!!) slask, vattenpölar och is. (Yey!-.-). Men vi han iaf prata och det var trevligt det :)

Kom i alla fall till mcdonalds efter ett tag och där satt vi i typ 1 timmae (tror jag?). Vi pratade och skrattde och hade allmänt kul, men det störde tydligen en i personalen ganska mycket, jobbigt jobbigt...

Jag satt och prata och annat med Hugo, Simon och Rasmus. Mycket roligt det asså! :)

Sen ringde pappa och sen en kvart senare kom han och hämtade mig och Mikaela. :) Trodde egentligen då att jag skulle sova hos Ida Andersson inatt men så blev det inte. :/

Men träffar ju henne och andra imon ändå :)


För imorgon ska jag på Futsal igen! :D

 Ska träffa människor. :) Både gamla och nya, och person(er) som jag alldrig sett irl förut, sånna som jag typ bara har smsat med.. :o känns lite läskigt faktiskt.. :o

Men jaja :) det blir la bra ändå får vi hoppas :)


Så, nu ska jag sova! :) Känner att det kan behövas efter natten till idag :P

Godnatt och kram på er! :) <3

Av Frida Andersson - 15 mars 2011 20:29

Jag har massor att göra egentligen men jag hinner inte göra något av det så jag tror jag struntar i det... :)

 Fast nej.. Har nationellaproven i Kemi imon så får läsa lite sammanfattningar nu och annat. Men sen ska jag gå och baka bröd! :)

 Så hejdå och kram :)

Av Frida Andersson - 8 mars 2011 16:11

Igår kom jag och Mikaela på att vi skulle ha en spontan filmkväll här, och eftersom vi har studie-dag idag (och därmed är lediga från skolan) så kunde dom som ville sova över.

Men på kvällen skulle vi åka och kolla på en dansföreställning med Esdn 3 där min syster är med, så Idaa, Jonatan, Gustav, Herman, Idah och Johan fick komma ungefär vid 21. När alla hade kommit åt vi och sedan kollade vi på film. "Gullivers resor" ingen film jag skulle gå på bio och se i alla fall... Jaja så är det :) Efter filmen kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde men efter att vi gjort det åkte Idaa och Jonatan hem. Resten skulle sova över så vi möblerade om, la ut madrasser och annat och sen gick vi nog ner och borsta tänderna... tror jag :P

 Efter det la vi oss på madrasserna  och till en början va dom flesta trötta men det gick fort över för sedan cpa vi/dom hur mycket som helst! Knäppa vänner jag har <3

Det slutade i alla fall med att alla smnonde ungefär 3. Haha lyckad kväll! :)

 På morgonen sen vaknade alla ungefär 10 över 9 och vissa va hunriga. Men låg kvar en stund oc sedan började  vi ta fram frukosten. Vi åt, plockade undan allt och sedan kollade vi på film igen. :) "Dear John" blev det denna gången. Jag hade  redan sett den men det hade tydligen ingen annan så jag blev ner-röstad.

 Efter filmen bestämmde dom att vi skulle gå en promenad i det underbara vädret vi hade, så vi tog på oss kläder, gick ut och började gå mot sjön. En riktigt härlig promenad blev det och när vi kom hit igen (ungefär klockan 14) så började alla packa ihop sina saker och sedan åkte dom hem. :)

 Resten av dagen har jag inte gort något vettigt alls, ska läsa på till tyska prov nu. Så hejdå :)

Av Frida Andersson - 6 mars 2011 17:30

 Första inlägget:

Jag tänkte att om du nu ansträngt dig för att läsa min blogg tänkte jag att du kan anstränga dig lite till för att få veta lite mer om vem jag är. Inte för att jag tror att någon kommer läsa det här, men så är det. :)


Jag heter Frida Evelina Petra Andersson och är 15 år (snart 16 i maj).


Jag bor på landet, i Horla (nästan precis mittemellan Alingsås och Vårgårda, två städer, den ena lite större än den andra), med min familj som jag bryr mig välldigt mycket om. I min famil ingår min mamma, min pappa och mina tre systrar (ingen bror här inte). Äldsta systern är Angelica, 20, andra är Sofia, 18 och sista och minsta är Mikaela, 15. Jag är alltså den tredje av systrarna och ja, jag och Mikaela är tvillingar. :)


Jag går i nionde klass på Gullhögsskolan i Vårgårda. Och jag går såklart i 92B! Sista terminen nu med den klassen. :/ Känns hemskt men ändå ganska underbart! :P


På min fritid brukar jag: vara med mina underbara vänner, DANSA, umgås med min familj,  nörda vid datorn, göra läxor om det känns tvunget eller om jag inte har något vettigare för mig, prata med min kära tvilling om allt mellan himmel och jord, fast det blir mest att vi pratar om killar eller om olika problem vi har (hahah, låter som värsta psykologin nu^^), jag brukar laga mat när jag och Mikaela kommer hem från skolan och baka bröd till oss (eftersom glutenfritt bröd inte är det billigaste precis) men bakar annat också :) som till exempel min kladdkaka.. gudomlig enligt mig och Mikaela iaf, men åter till vad jag brukar göra, jag brukar lyssna på musik och såklart sitta vid facebook och nörda :)


Jag har ungefär 9 vänner som jag litar på till 100% och som jag alltid har så grymt kul med. Skulle aldrig kunna byta bort dom mot något! :) <3 Ni betyder välldigt mycket för mig och ni är en stor del av mitt liv. Vill att ni ska veta det! :) <3


Vad finns det mer att säga? Jo, jag har ju sagt att jag dansar och det är något jag värkligen tycker om :) Jag har dansat i nio år och det ångrar jag inte :) Först dansade jag i "Dansloppan" i tre år, sedan startades en dans-skola i Siene. Dans-skolan fick namnet "God Moves", vilket ungefär betyder "Gud berör oss". God Moves är en dans-skola med kristen profil och är till för alla åldrar. Jag dansar i "TechTeens 2", det är en mer fördjupnings grupp inom dans och olika tekniker som inriktar sig på jazz, balett, modern dans och olika fördjupningar inom teknik och det är också mycket stretching och styrka där.


Jag har aldrig brutit ett ben i min kropp. Några stukningar och inflammationer i benen och höften men dom har gått över efter ett tag. (eller ja, vissa iaf). Känsliga tittare varnas: jag har tappat två naglar, (hemskt jag vet). Första gången: Jag var på scouterna och några killar höll på att leka med en drag vägg (sånn som delar av olika rum). Och så fick dom för sig att dom skulle stänga in mig i det andra rummet men sen när jag skulle komma ut smällde dom igen dörren/väggen och då råkade mitt lillfinger vara ivägen.... gjorde rätt ont och hade blod i hela handen.
Andra gången: Det va i skolan i 7:an och min tyska grupp skulle ha prov om 10 minuter. Så tycker killarna att det är varmt i klassrummet så dom öppnar
fönstert. Och sen när jag ska stänga det smäller en kille till fönstret och mitt ringfinger är då ivägen och klämms mellan fönstret och fönsterkanten. Känner att det kommer bli en tredje gång snart. "Tredje gången gillt" lixom.



Jag.... älskar sommaren! Så skönt är det när man har sommarlov ochbara gör som man vill. :)
 Inga läxor som ska skötas, man är inte tvungen att gå upp klockan halv 7 för att sitta på bussen i 50 minuter, man kan äta frukost i lugn och ro, man kan ligga vid stranden hela dagarna och bara chilla med dom man trivs med :) Finns INGET negativt med sommaren!... fast jo, mygg... :/

 
 


Så nu tror jag ni/du vet lite mer saker om mig. Fattar inte hur jag har orkat skriva det här men tycker man om att skriva så gör man... ^^
 

Men nu ska jag göra något annat, så kram på er :)





Jag
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards